Trening Zastępowania Agresji
Przez trzy dni przedstawicielka włocławskiej komendy prowadziła zajęcia warsztatowe z dzieciakami jednej ze świetlic profilaktycznych. Różnego rodzaju ćwiczenia miały sprowokować uczestników do zastanawiania się, a później oczywiście ...
Przez trzy dni przedstawicielka włocławskiej komendy prowadziła zajęcia warsztatowe z dzieciakami jednej ze świetlic profilaktycznych. Różnego rodzaju ćwiczenia miały sprowokować uczestników do zastanawiania się, a później oczywiście do zastosowania w praktyce, takich metod, które pozwoliłyby zastąpić agresywne nastawienie na różnego rodzaju sytuacje. Pierwszego dnia na zajęciach uczestnicy poznawali umiejętność społeczną „Proszenie o pomoc”. Trenowane były sytuacje (m.in. proszenie o pomoc: któregoś z rodziców w odrobieniu lekcji; nauczyciela w wytłumaczeniu zadania; siostry w napisaniu kartki „walentynkowej”), w których wykorzystywano ww. umiejętność według kroków. Dzieci brały bardzo aktywny udział w zajęciach. Uczestnicy otrzymali również zadania domowe „Raport umiejętności społecznej”, celem przetrenowania poznanej umiejętności poza grupą.
Drugiego dnia dzieci poznały „Łańcuch kontroli złości”. Uczestnicy trenowali sytuacje, w których uczyli się jak zapanować nad uczuciem złości m.in. w szkole (sytuacja, w której kolega zaczepia mnie na lekcji), na podwórku (sytuacja, w której kolega wyzywa mojego brata), w domu itp.
Trzeci dzień poświęcony był treningowi z zakresu „wnioskowania moralnego”. Rozmawiano na temat indywidualnej hierarchii wartości ważnych dla dzieci. Uczestnicy na podstawie przeczytanej sytuacji problemowej (zawierającej dylemat moralny) rozważali różne rozwiązania, podejmowali decyzje, gdzie każda z nich naruszała jakąś ich wartość.
Uczestnicy otrzymali zaświadczenia uczestnictwa w warsztatach z zakresu Treningu Zastępowania Agresji.